torsdag 5 februari 2009

Nehe det funkar inte bara.

Nepp, det går tydligen inte att vara typ i samma rum längre som frugan. Jag hade tänkt att vi skulle äta ihop idag för grabbens skull. För han måste det vara jätte jobbigt och han säger liksom att han e ledsen så man vill ju ändå att det ska kunna funka tillsvidare iallafall. Men nej. Hon sa att hon kunde flytta upp till uppsala där hennes "killkompis" bor.
Men jag sa att det funkar ju inte, med allt vi måste ordna med pappren, bank och så. Plus att alex blir ju mer skadad då än någonsin ju. Hon har en vän i Forserum som ligger två mil åt andra hållet från nässjö. Då är vi i samma kommun så jag tycker att hon kan få bo där en stund iallafall, så vi har löst en del. Men hon ville tydligen bo i uppsala och leta lägenhet i nässjö där uppifrån, då kan ju hon knappast ta sig ner för att kolla på den och sen åka upp. Det går ju inte, eftersom det tar minst 5 timmar med tåg typ. Inget lyckat det inte.

Fast jag vill ju också att hon inte ska bo här längre typ, vill hon skilja sig så ska hon fan ut ur huset med egentligen. Men hon måste tänka på alex med ju. Det går ju inte annars. Jaja, jag har pappren nu iallafall, nu väntar vi på personbevisen bara så kan vi fixa i ordning allt. Jag funderar på att åka förbi banken en sväng imorgon efter jobbet och fråga lite hur man ska gå till väga när man ska ta över ett hus och så. Eller om det finns möjligheter för försäljning i år kanske. Jag e så jäkla ledsen. Tyvärr så e inte min far hemma på hela helgen också, så jag vet inte riktigt vart man ska ta vägen faktiskt. För vara hemma i 48 timmar med henne där uppe. Det går nog inte. Måste nog göra något eller komma iväg en stund iallafall. Och sen det här med att handla mat. Det e ju inget vidare alls.
För jag vet inte hur man ska göra, ifall om hon vill försöka äta med oss eller inte, eller om jag ska bara laga mat åt alex och mig. Fast det e ju bara vänja sig vid det. Sen måste jag prata med dagis också, så att jag kan ha grabben full tid där om hon sticker iväg till hennes kompis i Forserum eller inte.

Ja, det blir en jobbig och ledsam tid nu. Kommer att ta lång tid att läka alla såren faktiskt. Men en sak ser jag iframemot nu iallafall, en kompis ville ha med mig ut på en pub runda på jönköping i slutet av feburari, det lär jag behöva faktiskt! Komma ut och träffa lite folk. Dricka lite gott me. Titta på snygga tjejer, se vad "marknaden" har att erbjuda nu för tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar