lördag 7 februari 2009

Filmen....

Japp, nu har jag tittat färdigt på filmen, Outlanders. Den var bra faktiskt, riktigt bra. Trodde inte det, men den var mer än sevärd. Så ni som inte har sett den bör se den faktiskt. Storyn, först tyckte jag att den var lite konstig, men den byggde in sig i filmen ordentligt. Jo, men kolla in den...

Sen har vi bråkat lite idag igen här hemma. Inget vidare. Jag är för snäll bara. Jag gav henne ett tips om en lägenhet som var ledig. Men då var jag typ tvungen att hjälpa henne med att skriva något mail till personen som hade lagt ut annonsen, jag tycker faktiskt att hon får sköta lite själv och inte bara jag ska ställa upp i alla lägen. Och då var bråket igång igen. Jag vill att hon skriver på pappren men hon sa bara senare. Inte klokt alltså, det e ju bara skriva på dom nu typ. Men nej senare... Sen anklagar hon mig att jag har slagit henne och tryckt ner henne, psykiskt då alltså. Det hon säger att jag slog henne var när jag drog telefonen ur handen på henne i måndags kväll. Inte klokt alltså. Snacka om att gripa efter halmstrån för att få det till mitt fel, vem fan e inte otrogen då? Nej just det ja. Inte jag iallafall. Sen påstår hon att jag inte vill skiljas som vänner, jo det vill jag, men då får hon fan bjuda till lite med, hon har inte ätit med oss sen i tisdags. Och ska man gå skilda vägar som vänner kan man faktiskt sitta och äta en måltid ihop. Nej det går bara inte. Hon sitter framför den där jävla datorn och pratar i telefon. Hoppas att hon betalar dom räkningarna. Det gör fan inte jag.

Men att säga att jag inte gör så att vi ska vara vänner. Hon då, ja hon då, hon gör fan inget här hemma längre. Hon bryr sig knappt om alexander längre verkar det som. Jag har varit med grabben hela dagen idag. En gång idag han gick in till henne blev han utkörd lät det som på henne iallafall, att hon sa till honom att sticka. Fattar inte vad hon håller på med.

Ja jag antar att det kommer vara så här ett tag framöver. Jag vill verkligen inte att Alexander ska må dåligt av att vi mår dåligt. Vill att han ska få det bra, iallafall i den möjlighet det går.

En sak har jag märkt med detta. Jag har en massa kompisar som lyssnar och stöttar verkligen. Så skönt faktiskt. Det hjälper en väldigt mycket. Då vet man att man blir inte helt ensam sen när detta är över. En gammal kompis som man inte har träffat sen skoltider tyckte att vi skulle ta några bärs nästa helg om det gick. Och så helgen efter det ska jag ut med en annan vän om det går då med förståss. Man kan aldrig vara så säker på vad som händer framåt nu. Men en sak vet jag iallafall, jag längtar redan till jobbet. Komma bort från allt elände och få tänka på något annat.

Jo men det var väl allt för nuet iallafall. Ha en bra kväll och God Natt på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar