måndag 9 februari 2009

Måndag, en vecka efter det började.

Japp, då har det gått en vecka sen hon sa att hon vill skiljas, och idag har jag skickat iväg papprena. Får se vad som händer nu. Vi har pratat en del idag iallafall, lite små gnabb mer eller mindre egentligen. Hon påstår fortfarande inte att hon har varit otrogen m.m. Och allt e mitt fel, att hon inte kan skriva sina kassakort, och betala räkningar över internet, det e mitt fel... Det går inte lägga över allt på mig, för hon e en del av det också faktiskt... Sen att jag är måttligt intresserad av att hjälpa till nu, verkar hon inte förstå. Hon måste ju även hjälpa mig med saker. Jag kom hem idag, fick gå ner direkt och elda, sen upp och laga mat, under tiden som maten får stå och koka lite så städare jag upp i vardagsrummet lite, sen börjar vi prata en del. Hon påstår fortfarande att jag även slog henne. Jag slog på stolen brevvid henne, och hon hade sina ben där och då fick hon ont i knät, och mer eller mindre tar hon det att jag har slagit henne.

Annars har dagen varit lite så där, Humöret har gått upp och ner. Mår inte direkt bra längre egentligen, det tär fruktansvärt mycket på mig. All energi går åt till det här typ, sen ska man jobba och göra allt annat dessutom. Hon vill va hos sin syster ett tag säger hon, det får hon väl, men utan alexander isåfall. Det går inte att rycka bort den trygga känslan han har kvar av att vara hemma då och dagiset med alla hans kompisar.

Fast sticker hon i helgen, vet inte jag vad jag ska göra, för en kompis ville att jag skulle komma över och ta några bärs. Och det gör jag gärna liksom. Vi får se helt enkelt. Sista helgen i feburari ska jag gå ut och festa så e det bara... Får se hur det går bara. Går det inte med allt som händer så gör det ju inte det.

Sen undrar jag varför det e ingen som kommenterar här på min blogg... Jag vill gärna ha lite gensvar av det jag skriver. Finns det någon som har gått genom något liknande så berätta gärna grejor för mig. Jag behöver mer än gärna lite tips, råd och ideer för hur detta ska flyta på bra m.m.

Go kväll på er där ute i etern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar