söndag 1 februari 2009

God Morgon Världen....

Japp, god morgon på er alla där ute i den stora etern! Vad händer idag söndag då? Själv ska jag bära ner en massa ved till pannrummet med hjälp av min far förståss. Jag ska försöka träna lite i eftermiddag också, innan vi börjar laga mat, och maten blir idag en hel kyckling i gryta. Det e gott det! Vi gör mycket mat med kyckling nu för tiden faktiskt. Det e mumsigt det. Imorgon e det måndag och jobb som gäller...

Jo, vi såg ju på film igår. ARN- Riket vid vägens slut.

Bra film. Jag tycker om storyn i den. Den följer efter den första ARN- Tempelriddaren. Och man blir sugen på att läsa böckerna som jag ej har gjort än. Jag läser fortfarande om Rom, och Julius Ceasar. I Kejsar serien. Har nog bara 30-40 sidor kvar i den boken som jag håller på med nu, sen e det en till bok som jag har. Sen saknar jag en bok i den samlingen, som jag måste bara införskaffa. Men kommer det inte en bok rea snart kanske? Hoppas på det iallafall. Böcker är väldigt trevligt faktiskt, inte bara att läsa, det ser bra ut i en bokhylla med många fina och intressanta böcker. Jag har köpt på mig en massa böcker som jag inte har läst än, men det kommer. Man passar på när man ser något intressant på en bokrea här och där!

Men Betyg för Arn filmen nr 2 är 4 av 5. Ett måste att se den. Och då inte ladda ner den, köp den eller hyr den. För sådana här svenska stor filmer måste få tjäna sina pengar så att det blir mera sånt. Mycket trevligt att svenkfilm industri vågar satsa på sånt här. En film trilogi är ett spännande forum faktiskt.

God Morgon igen på er!
Vi höres mera idag.
Vad gör ni för något kul idag då förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar