lördag 15 augusti 2009

Semester vecka 3

Jaha, tänkte berätta om vecka 3 på semestern nu iallafall.

Den veckan hade jag inte alexander och hade fullt upp typ varje dag faktiskt.

Måndagen:
Då blev det bio på kvällen med Mr D och hans fru. Transformers 2 var det på bioduken. Den var riktigt bra med mycket action. Det gillar jag. Vi var i Jönköping och tittade, det var första gången jag var på den bion. Stort ställe... Sen efter filmen så gick vi till piren och åt middag där. Trevligt och gott.

Tisdagen:
Det var väl den ända dagen som jag inte gjorde något speciellt på faktiskt. Jag städade upp lite hemma då iallafall.

Onsdagen:
Då åkte pappa och jag till östkusten för att fiska lite grann. Vi åkte till en gammal camping där vi har campat när jag var mindre. Det var jätte kul. Jag fick den ända fisken! =) Bäst e man eller vad, minst ett halvt kilo mört, så stor var den. Det var mitt ända napp och våran ända fisk. Lyckat på det viset, men vi hade trevligt, jag fick i mig några starköl också där, på en resturang på campingen som vi käkade på och så. Gott med öl.

Torsdagen:
Då skulle jag iväg med kompis och hans familj på äventyrs golf. Vi trodde först att vi inte skulle kunna åka för att det blev en massa fula mörka moln på himlen, men vi kom iväg sen iallafall. Äventyrsgolfen ligger i korsberga som ligger typ 5-6 mil från nässjö. Så när vi kom fram där så började det regna och regnade hela tiden när vi spelade golf, men kul va det. Kom trea av fem möjliga. Inte så illa. Sen åkte vi hem till min kompis lägenhet och tog ett par öl och bastade och åt pizza. Hade jätte trevligt. Så då blev det några öl igen! =)

Fredagen:
Åkte ner till Disa och hennes familj, där vi hämtade hennes son i göteborg och så. Sen fick jag träffa hennes pappa för första gången med. Det var nervöst faktiskt. Tror det gick bra.

Lördagen:
Fick vara själv med Disas familj för hon var tvungen att åka och jobba. Så jag åkte även in till halmstad själv och tittade läget lite och handlade lite. På kvällen sen när disa hade kommit hem, så skulle vi åka på fest, rockfest, så man skulle klä sig lite rockigt iallafall. Och det gjorde vi, tyvärr så fick jag vara nykter där för att kunna köra hem sen. Det låg vid ängelholm så det var en bit att åka för att komma dit. Festen var jätte trevlig och rolig. Disa blev bra i hammaren iallafall! :P

Söndagen:
Åkte vi hem till mig och alexander var redan hemma då för min pappa hade varit barnvakt sen fredagen, för katja kunde inte ha honom då. Och det fick jag reda på mitt på dagen fredagen när jag hade landat nere i halmstad typ.

Det var vecka 3, en hel skön vecka faktiskt! Gött som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar